сряда, 12 май 2010 г.

РИГЕЛ - БЛАГОСЛОВИЯТА НА ОБЕДИНЯВАНЕТО НА ДУХА И МАТЕРИЯТА

Преди да получите тази или някоя от останалите звездни инициации, трябва да приемете Настройката за укрепване на фините тела и Инициацията против заблуди. Подобно на останалите звездни инициации можете да получите инициацията на Ригел просто като помолите за нея (след като извършите Настройката за укрепване на фините тела и Инициацията против заблуди). Препоръчвам ви, преди да помолите и да получите тази инициация, да прочетете цялата глава. Както и при останалите звездни инициации получаването на цялата инициация отнема час и четвърт.
Целта на тази инициация е да улесни обединяването на вашата материална (физическа) природа с духовната ви природа. Това обединяване е важно за всеки, който е на духовния път, но е особено важно за онези представители на съвременната западна култура, които страдат значително от разцеплението между тялото и духа. Всички те не разбират колко всеобхват¬но е това разцепление.
Съществуват три основни начина, по които това разцепление се проявява.
1 Ние сме разделени, когато не разбираме, че всеки от нас представлява свещено въплъщение на Бога. Уолт Уитман казва, че ако нещо е свещено, то човешкото тяло е свещено. Ако всеки живее с тази истина, тогава светът повече няма да бъде опустошаван от войни и от експлоатацията на човек от човека. Твърде често дори и тези, които са духовно ориентирани, не почитат божествеността на собствените си тела, като ги лишават от свещен сън, използват неподходяща диета и водят живот, изпълнен със стрес. Ако се отнасят към светилището, църквата или храма по начина, по който се отнасят към тялото си, ще бъдат ужасени.
2. Ние сме разделени, когато не разбираме святостта на нашата Майка Земя и вместо това се отнасяме към нея като към нещо, което трябва да бъде манипулирано и използвано. Не можем да умъртвим сърцето си към нашата Майка, без да умъртвим сърцето си към живота. За щастие тази ситуация е в процес на окончателна промяна, заради нарастващия прилив към нашата планета на енергията от Седмия лъч.
3. Ние сме разделени, защото отделяме секса от религиозния култ. В сексуалния акт почитаме божествената любов, божествената сила и бо¬жествената съзидателност както в себе си, така и в другия. В сексуалния акт смесваме божествената любов, божествената сила и божествената съзидателност вътре в нас с божествеността в другия. Сексуалният акт е отражение на космическия акт на ин и ян, чрез който във всеки момент светът се ражда отново. Когато обществото ни лишава от рожденото ни право изживяваме секса като свещен акт, в нас остава една дълбока дупка и ние се стремим да запъл¬ним тази дупка с вълнуващи преживявания или притежания. Това лишаване е основната причина и за голяма част от насилието в нашето общество.
В по-голямата си част западната култура не изживява святостта на нашата сексуалност, докато източните култури притежават история на тантристките практики. В тантристките практики единият любовник трябва да играе ролята на ин, а другият - ролята на ян. Но ролята, която даден човек играе, може да е различна при различните случаи. Обърнете внимание, че казваме "ин и ян", а не "женска и мъжка" роля. В тантристките практики за любовниците не е необходимо да са мъж и жена, иска се само да съществуват двете противоположности - ин и ян. От една по-широка гледна точка със сигурност на тези, които наричат себе си духовни личности, не приляга да изхвърлят от сърцата си хората, които са гейове, лесбийки или бисексуални. Любовта има връзка с това, което е в сърцето ви, а не с формата на половите органи на вашия любовник.
Липсата на интеграция между материята и духа ни въздейства и по други начини, освен споменатите по-горе. Тя води до отсъствие на цялостност, което се отразява на начина, по който съществуваме в света. Целта на тази инициация е да поставим началото на процеса на възстановяване на тази цялостност, чиято сила и красота може да се изживее, но не може да се опише наистина с думи. Инициацията действа по много начини, въпреки че се фокусира върху трите аспек¬та, споменати по-горе. Ако искате да подпомогнете осъществяването на тази инициация, най-доброто, което можете да направите, наред с това да сте колкото се може по-отворени възприемчиви, е да преосмислите начина, по който възприемате материята и духа. Това е истина дори за онези, които вече разбират единството между матери¬ята и духа, тъй като доколкото човек е физически прероден, в тази сфера има работа, която трябва да се свърши! Преди да се спрем на основния момент от това преосмисляне, най-напред подчертаваме, че начинът, по който човек възприема такива фундамен¬тални аспекти на реалността, като пространство, време, материя, карма, дух и Бог, оказва много по-дълбоко въздействие върху нашите ежедневни емоции, мис¬ли и действия, отколкото често си мислим. Нещо повече, между тези схващания и ефектите от тях съществуват голям брой кръстосани връзки. Ключов пример в това отношение е, когато ние сме откъснати от природата, вместо цикличния аспект на времето възприемаме главно линейния аспект на времето. То¬ва води до претоварване на чакрата на третото око в сравнение със сърдечната чакра. В резултат настъпват редица нежелани последици за отделния индивид и обществото като цяло, в това число по-нататъшната ни изолация от природата, което води до отрицателна обратна връзка.
Ежедневното ни битие в света търпи въздействия не само от съзнателно възприетите от нас понятия и идеи. Голяма роля играят и нашите подсъзнателни убеждения. Подсъзнанието е мощен контрольор на енергията и действително оформя нашите фини тела така, че да съответстват на неговото възприемане на реалността. Много хора например не съзнават съществуващият континуум, в който попада всеки с на неговото възприятие на времето като еластично поле с оглед не като нееластично или устойчиво, което на свой ред е свързано с това дали човек възприема времето по вече като поле за съзидание, или като външно наложена мерна единица. Колкото повече човек възприема времето като външно наложена мерна единица, тол¬кова повече в мисловното тяло навлиза един специфичен вид твърдост или скованост. Тази скованост пречи за обединяването на емоционалното и на мисловното тяло.
Нашите вярвания и убеждения, съзнателни и под¬съзнателни, също влияят върху потока на духовната енергия. Добър пример ни дава потокът на енергията кундалини. Научните изследвания на хората, които имат преживявания на кундалини без някакви предварителни знания или схващания за кундалини, показват, че потокът на кундалини не спира, след като се издигне от основата на гръбнака до върха на главата. По-скоро продължава да се движи около горния край на главата и след това се спуска по предната страна на тялото. Това е естествено, тъй като кундалини е основният обединител на материята и духа. Издигащият се нагоре поток ни отвежда в царството на трансценденталното и Божественото, докато спускащият се надолу поток ни помага да включим това царство в нашия земен живот. Онези обаче, които погрешно вярват в предположението, че потокът на кундалини трябва да спре на върха на главата, ще установят, че това тяхно убеждение наистина води до спирането на потока във върха на главата.
Може и да се чудите как е възможно материята и духът да бъдат преосмислени. Най-важната промяна, ято трябва да се направи, е да се разбере, по един по-задълбочаващ се начин, че материята и духът са две части от едно цяло, а не две противоположности. Светът е организиран в съответствие с принципа на цялото, състоящо се от две части - ин и ян, ден и нощ, студено и горещо, горе и долу и т.н. Съществуват три нива на нарастващо проникновение на начина, по който човек мисли за двойката в единството. Най-по-върхностният начин е те да се схващат просто като противоположности. Следващото ниво на проникновение е да се разбере, че са взаимно допълващи се части от едно по-голямо цяло. Най-висшето ниво на познание е да се разбере, че в последна сметка дуализмът е една илюзия, а реалността (Бог) представлява монолитно цяло.
Как функционират тези нива от гледна точка на дуализма между мъжа и жената? Най-ниското ниво на възприятие е да разглеждаме мъжа и жената просто като две противоположности. Това е манталитетът на "войната на половете". Следващото ниво на познание се състои в това да разберем, че жената и мъжът са взаимно допълващите се аспекти от едно по-голямо цяло. Това включва разбирането, че всеки се нуждае от другия. Включва и разбирането, че във всеки мъж съществува една вътрешна жена (това, което Юнг нарича "анима"), а във всяка жена съществува един вътрешен мъж (това, което Юнг нарича "анимус"). Най-висшето ниво на познание е да се разбере, че в крайна сметка съществува единствено Бог и това, което ние наричаме мъж и жена, са просто различни прояви на Бога.
Нека по същия начин видим как трите нива се прилагат към материята и духа. Най-ниското ниво на познание е за материята и духа да се мисли като за противоположности. Пример за подобен вид мислене е душата да се разглежда като чиста, а материята като замърсена; на душата да се гледа като на уловена в капана на материята. Следващото ниво на познание е да се схване, че материята и духът взаимно се допълват, че всеки от тях се нуждае от другия, за да бъде завършен. Те могат да се сравнят със северния и южния полюс на един магнит, всеки от които не може да съществува без другия. Най-висшето ниво на поз¬нание е да се разбере, че в последна сметка съществува единствено Бог и че материята и духът предсталяват проявата на Бога по различен начин. Казано е, че материята е външната дреха на Бога. В съчиненията на Алис Бейли учителят Д. К. ни казва, че материята е получилият плътност дух, а духът е пречистената материята идва от Учители, свързани със звездата Ригел. Преди се е считало, че Бетелгейзе е най-ярката звезда в съзвездието Орион, а Ригел е втората по яркост от тях двете. Ригел е на около 910 светлинни години от нас. Пламтящ бял свръхгигант, Ригел е седмата по яркост звезда в небето. Робърт Бърнам, в "Наръчник за звездното небе", стига до извода, че ако Ригел беше толкова близо до нас, колкото Сириус, той щеше да свети пет пъти по-ярко от Луната по време на пълнолуние.
Учителите от Ригел мислят твърде холистично и разглеждат всичко от гледна точка на процеса. Техният език не съдържа еквивалента на нашите съществителни имена. Вместо "дърво", те биха говорили за „дървеене". Те могат да помогнат на хората да обеднят най-различни противоположности, а не просто материята и духът.
Подобно на Учителите от Бетелгейзе, ригелианците притежават изключително дълбоко познание за елемента вода. Тяхната конкретна специалност е свързана по-скоро с насърчаването на еволюцията на енергийното поле на водата в нашите клетки, отколкото с работа с водата в океаните. В това отношение използват една малко известна, но твърде важна метафизическа способност на водата, а именно способ¬ността да поема енергията на Любовта/Мъдростта на Втория лъч така, както пристига от висшите нива, и да я интегрират в нашето физическо тяло. Разберете, че тъй като кръвта е преди всичко вода, тя представлява система, която снабдява нашето тяло с енергиите на божествената любов. Учителите от Бетелгейзе и Учителите от Ригел си сътрудничат много тясно за актуализирането на силата на елемента вода за целите на еволюцията на планетата и на хората.